fredag den 10. oktober 2014

Fra rask....

Jeg blev født sund og rask 19 oktober 1978.
Jeg var fuld af enegi, sprudlende, havde mange skøre ideèr og mærkelige spørgsmål.
Ville have svar på ting ikke mange andre skænkede en tanke.
Jeg var skør, mærkelig og lavede mange underlige ting.
Min opvækst var til tider turbulent, men havde sine lyse stunder med gode minder.
Vil ikke gå ind i detaljer om hvad, hvorfor og hvordan, da det ikke er det jeg har planlagt med de her indlæg.

Nu kommer nogen af de skøre, mærkelige og sjove ting I måske ikke vidste om mig.

  1. Jeg har i den største del af mit liv flyttet minimum 1 gang per år.
  2. Første gangen jeg flyttede hjemmefra, ved 15 år, var det meste pakket i indkøbsposer. (Er dog blevet bedre efter hånden.)
  3. Når den første sne faldt skulle mig, min mor og min søster løbe en runde i sneen i bare tær. Gå ind og få varmen med en kop kakao.
  4. Et år besluttet mor pludselig at vi ikke skulle have et juletræ udenfor. Men det var jeg fast bestemt på. Så jeg gik ned til søen og hentede en lang pind der minder om bambus, satte den ned i en blomsterkasse, gik ind og hentede glimmer og pyntede mit "juletræ".
  5. Vores hus var placeret på et lille "bjerg". Så vi spillede Crocket rundt hele huset. Der var så en hel del mere udfordrende end den almindelige slags.
  6. Der var en brat bakke op til vores hus. Om vinteren akede vi ned ad bakken. Ikke på den "normale" måden, men på et surferbræt. NØJ! det gik stærkt. Vi lavede osse flere pukler af sne i den nedoverbakke. Så kørte vi sgu nedover. På surferbræt. Vi havde ondt i måsen i mange dage bagefter.
  7. Mit favorit outfit var en lille, kort, sort, jersey kjole, sorte støvler med neonpink snørebånd, grønt hår, en neon orange jakke og sidst men ikke mindst en neon grøn taske :-) Det var ikke for at få opmærksomhed. Jeg var bare mig og gik i det tøj jeg kunne lide.
  8. Jeg ville vide mange mærkelige ting. Hvor mange meter er det bånd inde i et kassette bånd? Min mor, der osse var/er en lille smule skør ville da osse gerne vide det. Så vi fandt et bånd der ikke virkede mere og viklede det hele ud så vi kunne måle det. Når vi var færdige måtte vi jo rulle det op igen. Det skulle smides væk, men vi ville da se om vi kunne sætte det sammen igen.
  9. Jeg kiggede over på vores juletræ og min mor sagde NEJ! Det gider jeg IKKE være med til. Inden jeg engang nåede at spørge: hvor mange nåle tror du vores juletræ har? Jeg opgav den tanke rimelig hurtig. Griner.
  10. Min favoritplads har ALTID været at sidde på gulvet med ryggen helt tædt indtil køleskabet.
  11. Jeg elskede at bygge modeller af plastic. Det specielle plasticlim lugtede forfærdelig.
  12. (Må IKKE løses af min mor) På et tidspunkt havde jeg gemt 5L hjembrændt i min kommode. Men gik lidt i panikk hvis min mor nu skulle finde ud af det. Så en dag hun ikke var hjemme skyndte jeg mig at HÆLDE DET UD! Mor kommer hjem. Det første og eneste hun siger er: Har du limet nu igen?!? Du må huske på at åbne dit vindue ;-) Jeg svarede bare ja mor. Og så var det løst. Griner.
  13. Jeg fik hjernerystelse en aften jeg skulle gå i seng. Glemte hvilken vej sengen var placeret, så jeg smed mig bagover og slog hovedet i betonvæggen. Av!
  14. Mig og min mor tog altid på indkøb samme dag hver uge. Hvorfor? Fordi de havde gratis smagsprøver på alt mulig den dag.
  15. Det var ofte vi måtte kigge ud ad døre og vinduer inden vi gik udenfor. Vi havde nemlig ofte besøg af ælge og dådyr.
  16. En morgen blev jeg vækket meget tidlig og bedt om at kigge ud ad vinduet i køkkenet. Troede ikke helt det jeg såg! Det stod flere heste og spise af vores æbler og gulerødder. De havde stukket af fra deres inhegning tilhørende rideskolen ikke langt fra der hvor vi boede.


Det her er så kun nogen af de ting jeg har oplevet.
Jeg cyklede meget.
Cyklede gerne de mil der var hjem til min moster.
Gik til ridning.
Gik meget.

Jeg var med andre or livlig, fuld af energi og meget aktiv.
Jeg havde store planer for fremtiden. Hele verden lå for mine fødder og jeg var fri. Fri til at lave det jeg ville, forfølge mine drømme og have det sjovt.
Men det forandrede sig hurtigt dessværre.........

Fortsættelse følger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar