onsdag den 12. juni 2013

Dyrlægen - En frygtelig tur

I dag skal mig og min kæreste være rigtigt onde!!
I hvert fald i følge vores kat Simba ;-)

Simba skal nemlig til dyrelægen i dag.
Han skal have sin årlige vaccine og helsekontrol.

Simba er kun indenfor.
Han er osse skidebange for at gå udenfor vores dør.
Så der er ikke nogen fare for at han stikker af.
Der er nogen mennesker der mener at hvis en kat kun er indenfor så kan man godt vente et par tre år imellem hver vaccine.
Måske kan man det, måske kan man ikke.

Vi tager turen hvert år.
Det er trods alt ikke kun vaccine han får.
Der bliver jo osse lyttet til hjærte og lunger.
Næse, mund, ører og øjne kigges på.
Han bliver osse vejet.

På den måde kan man jo hurtigere opdage eventuelle problemer der måske skal løses.
Vi er meget spændte på om han har taget på og hvor meget.
Simba er jo en kastreret hankat, så vægten skal passes lidt på.
Lidt for meget vægt gør ikke så meget.
Men jeg vil ikke udsætte mine dyr for fedme.
Det er dyreplageri i mine øjne.

Dyrlægen - En frygtelig tur

I hvert fald set med Simba`s øjne.
Han HADER at være i transportkassen.
Han hader endnu mere rejsen til dyrlægen.
Ligemeget om det er med bil eller bus. Han HADER det.
Han skriger så snart vi træder udenfor vores dør, og hele vejen hen til dyrlægen.
Så holder han op.
Simba er ikke meget for de lugte der er inde ved dyrlægen.
Men vores dyrlæge kan han godt lide.
Simba er en meget social kat der elsker opmærksomhed.
For det meste.
Han elsker den årlige kontrol.
Kun fordi han bliver kælet med. 
Det elsker han.
Simba kan bare ikke forstå hvorfor vi skal putte ham i en kasse og rejse så langt for at han kan blive kælet med.
Simba er vandt til at der kommer folk ind ad døren her hjemme, der kæler med ham og giver ham lidt guf.

Når Simba først er kommer hjem igen holder han sig langt væk fra transportkassen.
Så den må vi gemme væk.
Der går ikke mange minutter før han har glemt turen og er sig selv igen.

Vi har et specielt navn for Simba`s slik.
Når mig og min kæreste snakker sammen kan vi sagten sige slik, guf, hygge og hvad ellers man kan kalde vores slik for.
Simba`s slik hedder nam nam.
Det er noget jeg altid brugt om slik til mine dyr.
Fordi det gør alt så meget nemmere.
Så kan mig og min kæreste sagtens snakke om slik uden at have en kat der tigger hele tiden.
Der sker jo osse nogen gange at der er børn på besøg.
Så jeg synes det er rart at dyrene har et eget navn på sit slik.
Spørger du vores kat om han vil ha slik eller guffer så reagerer han slet ikke.
Hvilket er lige præcis den rektion jeg vil have.
Men hvis du spørger Simba om han vil have nam nam så kommer han hurtigere end lynet :-D
Han kommer osse løbende hvis jeg spørger Simba om vi skal have kaffe, eller hvis han hører min kaffemaskine.
Simba plejer nemlig at få lidt slik når jeg skal have min kaffe.
Dog ikke hver gang jeg skal have en kop kaffe.
Det bliver for meget.
Men han får gerne sit nam nam 3 gange daglig.
Den slags slik han får mest af er lavcalorie slik uden tilsat sukker og andet skadelig.
Det kan osse være slik der er godt for tænder eller modvirker hårbolde.
Simba elsker den slags slik. 
Nogen gange får han noget rigtigt godt slik uden at det er godt for noget specielt, har mindre calorier, sukker eller noget andet.

Nu er vi spændte på om Simba vejer for meget og får besked på at slanke sig lidt.
Men mest af alt håber vi dyrlægen siger han har det godt.

SÅ meget snak om vores Simba UDEN billede?!?
Det kan vi ikke have noget af........

Simba <3

Hav en rigtigt god dag alle sammen.
Knus herfra

2 kommentarer:

  1. Åhhh, jeg bliver helt varm om hjertet af at læse dit indlæg.
    Deligt, at i passer godt på Simba og følger op på de ting, som jo rent faktisk er lovpligtige.

    Jeg kører også langt for at komme til dyrlæge. Ikke fordi vi mangler en her i byen, men fordi mine dyr skal have den bedste dyrlæge.

    SvarSlet
  2. Er glad for at der er fler der har samme idstilling som mig.
    I min verden er børn og dyr af samme værdi.
    Du undlader ikke at tage dit børn til læge for vaccinationer eller når dit børn er syg.
    Så hvorfor undlade at tage dit dyr til dyrelæge for vaccination eller hvis det bliver sygt?
    Selvfølgelig koster det en del penge at tage dyr til dyrlægen.
    MEN! Det er noget man må regne med og måske skulle have tænkt lidt mere på INDEN man skaffede sig dyr.
    Børn er ikke billigere. Det koster ikke noget at gå til lægen. Men til gengæld koster alt andet, tøj, mad, legetøj, ferie osv.. betydelig mere end et besøg ved dyrlægen.

    SvarSlet