fredag den 31. maj 2013

2 dage - 2 fald

Jeg er en stor klodsmajor.
En rigtig klumpedumpe.
Helt siden jeg var lille ar jeg klaret af at snuble over usynlige eller mikroskopiske ting.
Det er bleven værre med årene.
En af "sidegevinstene" ved at have Fibromyalgi, kroniske rygsmerter og et ben der er 2 cm kortere end det andet.
Jeg har rigtigt dårlig balance.
Især hvis jeg er træt, skal stå op af sængen, så i sæng, rejse mig op efter en længer periode i siddende stilling.
I går gik det forholdsvis godt. Indtil jeg skulle kravle op i sængen.
Ikke spørg mig hvad der skete eller hvordan.
Men på en eller anden måde hængte mit ene ben sig fast i overmadrassen, så jeg måtte rette mig op og ned på gulvet for at komme fri.
Vel fri så skulle jeg så forsøge igen.
SÅ gik der galt. Ved ikke helt hvad der skete. Om min hånd bare forsvandt under mig eller hvad.
Jeg mistede i hvert fald balansen og faldt ned på sængen.
Det var da heldig jeg falt på sængen tænker I måske nu.
MEN i faldet klarede jeg på en eller anden måde af at slå min fod godt og grundig ind i sængerammen.
Vores sængeramme er af træ.
Så jeg fik da lige en hudafskrabning og en fod der blev noget større.
Her til morgenen gjorde min fod stadig ondt.
Lidt hævet og en smule rød.
Dog ikke værre end at jeg ville komme mig igennem dagen idag.

Det stoppede dog ikke der.....

Her til morgenen skulle jeg så i bad.
Dejligt.
Kunne det været ja.
Vi har et badekar.
Ved siden af badekaret står en tildækket kattebakke med en lille måtte udenfor indgangen, til at samle op noget af gruset med.
Oppi badekaret har vi en sklidsikker måtte.
Jeg skal så i bad.
Men beslutter mig at først fjerne noget af det hår der sidder fast i sluget.
Jeg stæller mig så tædt indtil badekaret, bøjer mig ned og lidt til venstre for at fjerne det hår.
Swosh!!!
Der gik det sgu lidt galt.
Min venstre fod, (den jeg slog i går), stod jeg med ovenpå måtten udenfor kattebakken.
Den anden fod havde jeg godt plantet på gulvet.
Åbenbart var der vådt mellem gulvet og den harde plastikmåtte foran kattebakken.
Så min venstre fod forsvandt bagud og jeg faldt forover.
Endte med at jeg stod med røven i været, venstre fod langt bagud, foroverbøjet med hænderne i badekaret.
NØJ!! Det gjorde nas! Heldigvis slog jeg "kun" mit lår ind i badekaret og fik "kun" en lille forstuing i min allerede småskadede fod.
Så nu har jeg endnu mere ondt i den fod.
Jeg kan dog gå på den, men prøver at undgå det for at give den lidt hvile.
Er dog heldig det ikke gik helt galt.
Kunne være gået meget værre.

Mine ben er altid fulde af små sår, hudafskrabninger, og "smukke" mønstre i form af blåmærker i forskellige størrelser og farver.

Nu håber jeg bare at det er over for den her gang og at jeg kan få en dag i morgen uden flere små ulykker.

Ønsker jer alle en god og sikker aften :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar